Laden Evenementen

Tijdens dit online symposium reflecteren de oorspronkelijke keynotessprekers van het 2020 Schoolpsychologencongres op de effecten van de lockdown op kinderen en op het handelen van schoolpsychologen.  Het concept ‘schooldag’ veranderde immers radicaal door de coronamaatregelen: leren in de huiskamer, lessen via de computer en al het onderling contact werd digitaal.

Sommige leerlingen bracht dit rust, vrijheid, ontspanning en succeservaringen. Voor andere leerlingen leidde de situatie echter tot stress, angst, onveiligheid, somberheid en leerachterstanden. Ook de rol van veel schoolpsychologen veranderde. Maar de impact van de schoolpsycholoog bleef onverminderd.

Tijdens dit online symposium maken Iva BicanicLeony Coppens en Mirella van Minderhout elk vanuit hun eigen expertise de balans op. Welke lessen zijn er geleerd? Hoe kunnen we deze benutten in de toekomstige, eveneens onzekere, periode? Hoe kan de schoolpsycholoog het verschil maken voor kwetsbare leerlingen?

Je kunt je nu aanmelden voor het online symposium op woensdag 4 november 2020. Lees meer informatie over het online symposium en over de aanvraag van de accreditatiepunten bij het NIP/NVO.

Deel dit bericht, kies het platform!